lördag 25 september 2010

Kvinnoplågan... hur förklara?

All den stress som varit på sistone har gjort att vissa kroppsfunktioner som endast drabbar kvinnor satte igång en vecka för tidigt.

Det jag började fundera på idag är hur fanken man ska förklara det för tösen när det börjar närma sig. Det är ju ett par år kvar men det är nog värt att börja planera redan.

Hur ska man förklara en sak som man beskriver för sig själv som någons straff mot kvinnorna? Hur ska man förklara för tösen att hon kommer drabbas av en plåga som dränerar henne på b-vitamin, järn, tålamod och pengar?

Jag minns fortfarande samtalet som mamma hade med mig men ändå vart jag panikslagen när den kom och skämdes. Nu skäms jag inte ett dugg men jag avskyr det. Efter jag tog bort hormoner ur kroppen då avsaknaden av partner gör det onödigt och fylla kroppen med skit så hade jag varit, om jag trott på vampyrer, ett hett villebråd för dem en vecka en gång i månaden.
Nedrans skit säger jag. Det är nääästan så jag funderar på hormontillskott igen för att spara den ofantliga mängd b-vitamin och pengar jag förlorar under den jäkla tiden varje månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar