tisdag 1 april 2008

Så var det magsjuka igen...

Jag trodde faktiskt att magsjukesäsongen gått över. Men nu så är det de två som går på ett utedagis som blivit sjuka. Nu har förvisso tösen bara kräkts en gång och är lite lös i magen och mini har vatten till avföring men de är pigga som få om än lite tjurigare än vanligt. Tror det kan vara en snabbt övergående sak och har vi tur så klarar sig jag och Rickard från eländet.

Varför måste det gå troll i allt man gör. Nu har jag köpt en begagnad tvättmaskin för 300 och fanskapet pumpar inte ut vattnet. Så min pappa som körde installationen lackade ur och nu ska jag "få" en ny tvättmaskin istället. Få stämmer inte för nån gång i livet så ska jag betala tillbaks all hjälp jag får av dem. Så jag säger att jag lånar så länge.
Men efter pappas utbrott och hemgång så började jag fundera lite... Vad är viktigast för mig? Att få en ny tvättmaskin i lägenheten och slippa spring till tvättstugan eller låna samma summa pengar av pappa till en bil?
Han vill ju ha tillbaka sin och jag klarar mig inte utan bilen. Får ta och diskutera saken med honom senare.

Kan någon förklara för mig hur det kan bli så smutsigt på en gång i en lägenhet? Jag dammsuger varje dag men ändå är det drivor av smulor mm på golvet när kvällen kommer. Det börjar kännas trångt härinne så jag har lagt in annons om direktbyte till en större lägenhet. Men det samtidigt funderar jag på om det känns trångt eller om det är fler spöken som behövs städas ur? Det blev ju inte den starten i lägenheten som jag hade föreställt mig så det kanske är det som gör att det känns svårare att anpassa sig och göra hemtrevligt?


Jag sökte ett jobb i dag, sommarjobb, som jag verkligen vill ha! Och jag kunde inte låta bli att skriva ett genomärligt, kaxigt personligt brev. Kände bara att det är ju mig jag ska saluföra och jag är inte på rätt nivå i livet för att idka falsk marknadsföringt. Nu får jag bara hålla tummarna för att de tycker jag är toppen och anställer mig på stört och aldrig låter mig gå;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar